Jste nevyspaní, bolí vás hlava a za krkem a máte pocit, jako by vás přejel parní válec?

Pokud se budíte ráno nevyspalí a celí rozlámaní, možná, že vám nevyhovuje nikoli postel nebo matrace, ale váš polštář. Právě sklon vaší hlavy ve spánku rozhoduje o tom, zda jste se vyspali dobře, nebo zda vás bolí za krkem, máte problémy s páteří, nebo například trpíte bolestmi hlavy. Tato bolest může být rovněž způsobena nepříjemnou polohou a sklonem hlavy, takže může být od krční páteře. Této bolesti se dá snadno předejít, pokud si vyberete správný polštář.
polštáře v posteli
1.       Soustřeďte se na velikost
V jaké poloze spíte? Podle toho musíte přemýšlet, jaký polštář si vybrat. Pokud spíte na zádech nebo na boku, je lepší investovat do vysokého pevnějšího polštáře, který souvisí s tím, že potřebujete větší oporu pro váš krk a krční páteř. Proto byste měli volit polštáře, které jsou hustší, více plněné a pevné. Tyto polštáře jsou nejlepší, pokud jsou nějak tvarované, hlavně pro to, v jaké poloze spíte nejčastěji.
Pokud spíte na bříšku, bude lepší se poohlédnou po polštáři, který je nízký. Měl by být plochý a ne tak pevný, ideálně prodyšný. Měl by být měkký, větší plochou, ale nízký.
Podle fyzioterapeutů je možné, že právě polštáře a jejich špatné volení může mít za následek velké migrény, ale také ranní neochotu vstávat.
osoba za polštářem
2.       Volte polštáře podle materiálu
Důležitá je jak výplň, tak i to, jaký mají polštáře povrch. Pokud saháte po pevném polštáři, měl by být bavlněný a obsahovat koňské žíně, případně kaučuk. Neuškodíte si, ani když zvolíte polštář, plněný přírodním latexem. Pokud nejste alergikové můžete volit lehké a nízké polštáře, plněné husím nebo kachním peřím.

Měkké a nízké polštáře jsou nejlepší bavlněné. Můžete ale použít také mikrovlákno nebo prachové peří, to je na nízké polštáře ideální.
Podle lékařů byste měli vyměnit polštář každé tři roky.

Jste nevyspaní, bolí vás hlava a za krkem a máte pocit, jako by vás přejel parní válec?
Ohodnoťte příspěvek